نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | ضمیری: شورای ششم پس از ۱۶ سال طرح تفصیلی مشهد را به سرانجام رساند ویدئو | دائمی: توجه ویژه به سلامت مردم، هدف شورای ششم در زمان آغاز فعالیت ما بود ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است
سرخط خبرها

نخستین قطب حمل‌ونقلی کشور در مشهد ایجاد می‌شود

  • کد خبر: ۲۱۱۷۵۲
  • ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰
نخستین قطب حمل‌ونقلی کشور در مشهد ایجاد می‌شود
شهرداری مشهد درصدد ساخت پایانه بزرگ مسافربری در غرب مشهد است. چندین سال است که برنامه‌ریزی برای ساخت این پایانه در مدیریت شهری آغازشده و اکنون با اعلام مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری مشهد، عملیات تملک زمین برای شروع ساخت این پایانه در حال انجام است.

به گزارش شهرآرانیوز، پایانه غرب مشهد متفاوت با دیگر پایانه‌های مسافربری کشور است؛ چراکه برای نخستین‌بار مدل‌های مختلف حمل‌ونقل مسافران اعم از شیوه حمل‌ونقلی اتوبوسی برون و درون‌شهری، شیوه حمل ونقلی ریلی برون و درون‌شهری و شیوه حمل‌ونقلی مبتنی بر تاکسی، در پایانه‌ای متمرکز وجود خواهد داشت تا بازهم مشهد که به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مقاصد سفر ایرانی‌ها در طول سال محسوب می‌شود در این حوزه و در راستای تسهیل امر زیارت پیشگام در کشور باشد. بنابراین، این کلان‌شهر نخستین شهر ایران خواهد بود که «قطب حمل‌ونقلی» یا همان «هاب حمل‌ونقلی» در آن ایجاد شده است.

سیدمهدی امامی‌میبدی در گفتگو با شهرآرا درباره آخرین جزئیات ساخت پایانه غرب مشهد گفت: پروژه پایانه چند منظوره غرب مشهد با هدف ایجاد نخستین هاب (قطب) حمل‌ونقلی در کشور با ترکیب شیوه‌های حمل‌ونقل برون شهری و درون شهری در یک مکان طراحی و سال ۱۳۹۶ موقعیت آن در منطقه غرب مشهد تثبیت شد و به تأیید کمیسیون ماده۵ استان رسید.

۱۸۳ هکتار مساحت پایانه غرب

وی افزود: در ابتدا زمین در نظر گرفته شده برای ساخت این پایانه، ۱۶۰هکتار پیش‌بینی شده بود، اما با تأکید مدیریت شهری و با هدف تأمین نیازمندی تمام ذی‌نفعان مرتبط با خدمات حمل‌ونقلی و گردشگری، به ۱۸۳هکتار افزایش یافت و این تغییرات نیز در سال ۱۳۹۹ به تأیید کمیسیون ماده۵ رسید.

خدمات ریلی و اتوبوسی در پایانه غرب

امامی‌میبدی با بیان اینکه در این پایانه دپوی خط قطارشهری پیش‌بینی شده است، ادامه داد: همچنین در کنار آن ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی درون شهری طراحی شده است و از طرفی شرایط ایجاد ایستگاه راه‌آهن مشهد برای فراهم کردن خدمات برون‌شهری ریلی در مسیر مشهد – گرگان نیز مهیا خواهد شد. فراهم کردن تمام خدمات مرتبط با مترو شهری مشهد-گلبهار برای تسهیل در تردد مردم نیز در این پایانه چندمنظوره پیش‌بینی شده است.

پایانه اتوبوسی

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد در ادامه به دیگر ویژگی پایانه غرب اشاره کرد و گفت: با توجه به نیاز مردم سمت غرب مشهد به خدمات اتوبوس‌های برون شهری و با هدف ارائه خدمات حمل‌ونقل برون شهری به تمامی مقاصد کشور، دومین پایانه اتوبوسی متمرکز شهر مشهد نیز در پایانه غرب طراحی شده است.
وی تأکید کرد: اکنون در این پروژه تملک زمین‌های موردنظر شروع شده و با همراهی استانداری و اداره‌کل مسکن و شهرسازی زمین‌های دولتی موجود در طرح در حال تملک است.

پروژه‌ای خوب برای سرمایه‌گذاری

امامی با بیان اینکه با تحویل زمین‌های بخش دولتی، شرایط اجرای بیش از ۵۰درصد اهداف طرح، مهیا خواهد شد، افزود: با توجه به اینکه ساخت این پایانه مسافربری تأثیر مهمی در افزایش رشد گردشگری، اجتماعی و اقتصادی در مشهد خواهد داشت و همچنین با توجه به فراهم شدن شرایط عزیمت و سفر زائران بین‌المللی حضرت رضا (ع) از سمت همسایگان شمالی کشور، ساخت این پایانه توجیه اقتصادی لازم برای جذب سرمایه‌گذاران را دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->